Szóval a Tour-on az összetettben vezető bicós sárga trikóban megy, ennek a neve a maillot jaune. A szakaszok végén mindig az éppen aktuális delikvensre ünnepélyes keretek között ráadják a sárga pólót. A sárga szín dominanciájáról pedig eszembe jutott egy festmény, és gondoltam - részben a 100. Tour de France tiszteletére - ma erről a sárga képről írok.
Josef Albers a Bauhaus tanára volt, majd az Egyesült Államokba emigrált, ahol az absztrakt expresszionizmust képviselte. Több száz festményből és nyomatból áll az 1965 és 1971 között készült Tisztelet a négyzetnek című sorozata, amivel a geometria és a szín kapcsolatát vizsgálta. Ahogy a címből is sejthető, a négyzet a fő téma, és általában több kubus van egymásba illeszteve a képeken. A méretek azonban különböznek, ahogy a színek is. Albers közvetlenül a tubusból, egyenletesen vitte fel a festéket. Az egymáshoz illesztett árnyalatok által válik a néző szemében térbelivé a kompozíció. A négyzetek befogadását módosítja a mellettük lévő színe: az optikai illúzió egyik legegyszerűbb formáját hozta ezzel létre. A színek kölcsönhatásáról tanulmányt is írt, és szinte megszállottan a végtelen számú megoldást zárt rendszerbe komponálni. Munkásság a konstruktivisták, a De Stijl csoport és a Bauhaus ihlette, később pedig Albers műveiből az op art és a concept art merített.